תרגיל #4- קיצורי דרך שלב ב'




אז אולי חשבנו שללכת לשבת באורן ויאמי זה אחלה שיעורי בית, אז הגיע החלק השני

דיברנו בשיעור על פרסונות. נשמע אולי מצחיק, אבל אמא שלי תמיד אומרת שבתור קריירה שניה היא הייתה רוצה להיות נסיינית בכל מה שקשור להנדסת אנוש. היא תמיד מתלוננת שהמתג של האור במלון לא נמצא במקום הנכון, ו"מי חשב שהספסל הזה נוח לאנשים בגילי???".

את האמת היא צודקת. רק כשנחשפים לכל תהליך אפיון המוצר מבינים כמה משתמש הקצה חשוב, והפרט הכי קטן עליו יכול לשנות כפתור אחד, להקטין או להגדיל, לשנות צבע, או אפילו לשים נצנצים- כי זה יעזור לצרכן לקבל את חווית השימוש האולטימטיבית.

אני תמיד בעד נצנצים לדוגמה 


בוקר טוב אדון שוקו

אז יצאנו לאפיין פרסונות, חתכי אוכלוסיה, שפוקדים את אורן ויאני.

כמו שאמרנו קודם, הלקוחות מתחלקים לשני חתכים עיקריים: לקוחות קבועים ירושלמים, ותיירים שמתאכסנים במלונות בסביבה. האפיון הפרסונות התעמקנו יותר בחתך הלקוחות הקבועים, ואפיינו שתי דמויות, שאחת היא צרכנית במעדנייה ואחת לקחוה בבית הקפה. 





תוציאו טלפונים! 


אחרי שהבנו מי מגיע, התחלנו לחשוב מה הוא צריך.

זה השלב שאני אומרת שוב: לדעתי, בית קפה קטן ומשפחתי כמו אורן ויאני לא צריך אפליקציה להתנהלות, וארחיק ואומר שזה עלול לפגוע באופי המקום! אבל אני לא בחרתי את הבריף

נתבקשנו לאפיין חלון לאנצ'ר לאפליקציה שעתידה לשרת את חתכי האוכלוסיה שבחרנו, על פניו נשמע משימה פשוטה. אבל בתור אדם שחי ונושם את הFOMO (fear of missing out) , הבנתי שאולי צריך לברור מה יכנס להיכל התהילה הנצחי של דף הבית, ואילו תכנים יאלצו להידחק לפריפריה המסכית. החלטות הרות גורל מישהו????

אז התחלנו בגרסה הראשונה:



עצרנו, הפקנו לקחים, ועברנו להצעה השנייה: 






רגע רגע, יש דרך לסדר את כל הטוב הזה ביחד???? בוא ימות המשיח??





זהו, יש לנו נבחרת!


בחרנו את האופציה השלישית, שלדעתנו מכילה את כל דרכי ההתקדמות הרלוונטיות עבור לקוח של המקום.

מה נשתנה הלילה הזה?

באמת חסר עוד שלב לבריף אז למה לא ליצור מסך משתנה בהתאם? כחלק מהתפיסה של האווירה הביתית של המקום, חשבנו שיהיה נחמד שהאפליקציה תודיע לך מתי סוגרים את המטבח בהתראת פוש, ממש כמו שאמא צועקת מהמטבח שעוד שנייה נגמר האוכל ושהיא לא מתכוונת להכין עוד כי כולנו מפונקים בבית הזה ולמה אף אחד לא לוקח כבר את הכביסה שלו???????

חוץ מזה, כבר דיברנו על יוקרת הנדלן המסכי, והבנו שברגע שהלקוח מגיע לבית הקפה (בהסתמכות על מיקום GPS) אין צורך לברר פרטים יבשים על המקום. רק תצעק שניה לגלי היא תבוא לענות לך על כל שאלה מה הבעיה?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תרגיל #2- ממשקים ידידותיים- מכונת קפה

תרגיל #8 קלט פלט- לא מה שחשבתם